ویتان فارمد

بازدید رئیس سازمان غذا دارو از ویتان فارمد

بازدید جناب آقای دکتر دارایی و هیات همراه از شرکت داروسازی ویتان فارمد
ریاست سازمان غذا و دارو و جمعی از اعضای آن هیئت، در تاریخ 12 خرداد سال 1401 جهت بازدید از مجموعه داروسازی شرکت دانش بنیان «ویتان فارمد» بازدید کردند.
جناب آقای دکتر طبری ، مدیرعامل هلدینگ شرکت دانش بنیان داروسازی «ویتان فارمد»اولین و بزرگترین کارخانه دانش بنیان تولید کننده انواع محصولات بیوتکنولوژی اعم از انسولین قلمی و انواع داروهای درمان سرطان، درمان بیماری خاص و واکسن کرونا میباشند، در حاشیه این بازدید در گفتگو با آقای دکتر بهرام دارایی ریاست سازمان غذا و دارو ی وزارت بهداشت اظهار کردند شرکت داروسازی ویتان فارمد یکی از کارخانجات داروسازی خوب کشور است که سهم بالایی در تأمین داروهای تزریقی کشور را دارد و در چند سال اخیر نیز در حوزه تولید داروهای بایوتک و نوین ورود پیدا کرده است.
لازم به ذکر است این کارخانه تولیدی با مساحت ۵ هکتار بزرگترین زیرساخت تولید داروهای بیولوژیک در کشور می باشد که علاوه بر تامین کامل نیازهای داخلی کشور و خودکفایی و قطع نیاز ارز بری این داروهای گرانقیمت و حیاتی، دارای ظرفیت گسترده صادراتی به کشورهای دیگر است.
شرکت دانش بنیان ویتان فارمد ایران تحت لیسانس شرکت ویتان فارمای آلمان، در حال دریافت تاییدیه های بین‌المللی اروپایی و آمریکایی برای محصولات خود می‌باشد، لذا برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه امکان صادرات داروهای بیولوژیک خاص به اروپا و آمریکا از طریق این شرکت فراهم میگردد.
هم اکنون حدود 3۰۰ نفر در سایت تولیدی این شرکت در نظر آباد مشغول به کار هستند که با افتتاح کامل فاز یک این تعداد به ۵۰۰ نفر می‌رسد و در آینده نزدیک با افتتاح فاز دو و فازهای توسعه ای شرکت امکان اشتغالزایی برای ۵۰۰۰ نفر فراهم می‌گردد.

استراتژی تامین نیروی انسانی شرکت عمدتا اشتغال نیروهای جوان و با استعداد دانشگاهی استان های تهران ، البرز و قزوین است که با این کار گامی مهم در راه رفع بیکاری نیروهای تحصیل کرده این سه استان خواهیم برداشت. ظرفیت تولید این مجموعه تعداد 30 میلیون قلم انسولین معادل 200 کیلوگرم انسولین می باشد که حدودا 30 درصد بالاتر از نیاز مصرفی کشور می باشد و می توان در صادرات از آن استفاده نمود.

دست نوشته

یک پاسخ

  1. باعث افتخار مملکتمان هست، این صنعت و دست اندر کاران آن.
    من هم خودم در صنعت دارو هستم و۲۲ سال سابقه در تولید محصولات تزریقی ویال ،آمپول، سرنگ آماده تزریق و محصولات لیوفلیزه دارم .و ارزش این صنعت را خوب می دانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *